FANDOM

Джанго Рейнхардт (циг. Django Reinhardt; справжнє ім’я Жан Батист Ренарт, фр. Jean Baptiste Reinhardt; 23 січня 1910 — 16 травня 1953)  — джазмен -гітарист циганського походження.

Біографія Редагувати

Жан- Батист Рейнхардт або у французькій вимові Ренарт (його ім’я відоме більше в циганському варіанті: Джанго Рейнхардт) народився в сім'ї кочових циган в Бельгії, провінції Брабант. Виріс у родині людей, що виготовляють плетені меблі. З дитинства грав на банджо та скрипці. На скрипці Джанго також міг зіграти безліч класичних творів циганських композиторів Угорщини.

Початок кар'єри Редагувати

З дитинства Рейнхардт почав заробляти гроші. Коли йому було 18 років, в будинку, де він жив сталася пожежа, в результаті якого Рейнхардт дуже сильно постраждав і пошкодив пальці на лівій руці (великий, безіменний і мізинець). На півтора року Джанго був прикутий до ліжка. Незважаючи на пошкоджені руки, Джанго все ж зміг подолати каліцтво і розробив свою техніку гри на гітарі — джаз на циганський манер.

Середина кар'єри Редагувати

Після виходу з лікарні справи Джанго різко пішли вгору. У 1934 році він познайомився зі скрипалем і піаністом Стефаном Грапеллі і разом вони сформували групу"Quintette du Hot Club de France", до складу якої увійшли: брат Джанго Йосип Рейнхардт, Роджер Шапуї (Roger Chaput) на гітарах і Луї Вола (Louis Vola) на басу. Вони були єдиним джазовим ансамблем, що складається тільки з струнних інструментів. Джанго також виступав в роки окупації, незважаючи на неприязнь нацистами джазу, тим самим кидаючи їм виклик. У відмінності від багатьох циган, Джанго війна не торкнулася, але він боявся нацистів, тому прийняв рішення виїхати з країни, але у нього нічого не вийшло. Коли його і всю групу наполегливо запросили до Німеччини, музиканти почали ховатися. Джанго мандрував по країні і врешті-решт повернувся в Париж.

Кінець кар'єри Редагувати

Війна закінчилася. У моду стали входити нові жанри, що означало наставаніе нових часів. Джанго довелося підлаштовуватися під них. Група"Quintette du Hot Club de France"розпалася. У жовтні 1946 року Джанго відправився в єдину в своєму житті гастрольну поїздку по США разом з оркестром Дюка Еллінгтона. Великий слави здобути йому там не вдалося, хоча його двухпальцевий стиль справив сильне враження. По поверненню з поїздки Джанго починає займатися живописом. У 1950- х разом з родиною переїжджає в саму — на -Сені. 16 травня 1953 Джанго помер від інсульту (за іншою версією — від серцевого нападу).

Mafia III Rolling Stones  · The Animals  · Джимі Хендрікс

Випадкова вікі