FANDOM

Едвард Кеннеді (Дюк) Еллінгтон (англ. Edward Kennedy"Duke"Ellington) — піаніст, аранжувальник, композитор, керівник оркестру, представник джазового мистецтва. Посмертно нагороджений Пулітцерівської премією.

Біографія Редагувати

У порівнянні з іншими відомими джазовими музикантами того часу, у Дюка було щасливе дитинство. Його батько працював у Білому домі дворецьким, а мама була віруючою і при цьому ще дуже добре грала на піаніно. В результаті Дюк виріс з доброю і цілком забезпеченій сім'ї, отримав гарні вистави про віру і живій музиці.

З семи років він починає брати уроки і викладачів фортепіано, а в 11 вже складає свою першу музику. Йому хотілося грати танцювальні мелодії, тому незабаром він занурився у світ регтайму. Однак ніхто й подумати не міг, що це захоплення зайде так далеко. Дюк навчався у спеціалізованій школі і планував стати художником. Він навіть виграв конкурс на кращий рекламний плакат міста Вашингтона. Але до 1917 року він припиняє свою художню діяльність і вирішує професійно зайнятися музикою.

З 1923 року Дюк Еллінгтон грає у складі бенду Вашингтонці, керівником якого незабаром і стає. Через деякий час бенд стає цілим оркестром. Починаються грандіозні гастролі.

Успіх музикантів продовжився і в повоєнні роки. Траплялися, правда, епізоди, коли Дюк хотів зав'язати з джазом, проте сильна взаємна любов не давала цьому статися.

Був Еллінгтон і в СРСР. Його приїзди ставали знаковими подіями для радянських музикантів.

У 1973 році лікарі виявили у Дюка рак легенів, а вже в 1974 він захворів на пневмонію і помер. Геній джазу пішов з життя у віці 75 років.

Mafia III Rolling Stones  · The Animals  · Джимі Хендрікс

Випадкова вікі