FANDOM

00.Омерта (звід законів) (головна).png

Для порушників є лише один вихід

Омерта́ (італ. Omertà — взаємне приховування, кругова порука) — «кодекс честі» мафії. Містить кілька положень, ряд яких представлений нижче на прикладі «Коза Ностра»:

  • Ніхто не може сам підійти й представитися комусь із "наших" друзів. Він повинен бути представлений іншим нашим другом.
  • Ніколи не дивіться на дружин друзів.
  • Не допускайте, щоби вас бачили в товаристві поліцейських.
  • Не ходіть у клуби та бари.
  • Ваш обов'язок — завжди знаходитися в розпорядженні «Коза Ностра», навіть якщо ваша дружина народжує.
  • Завжди з'являйтеся на призначені зустрічі вчасно.
  • З дружинами треба обходитися шанобливо.
  • Якщо вас просять дати будь-яку інформацію, відповідайте правдиво.
  • Не можна привласнювати гроші, які належать іншим членам «Коза Ностра» або їх родичам.
  • У «Коза Ностра» не можуть входити наступні особи: той, чий близький родич служить у поліції; той, чий родич або родичка зраджує дружині (чоловіку); той, хто поводиться зле й не дотримується моральних принципів.

Метою омерти є контроль над учасниками мафії з боку вищих за рангом членів кримінальної організації, а також залякування рядових її членів загрозою розправи.

Всупереч сталим уявленням про мафію, що нав'язані масовою культурою, зокрема, фільмами та іграми про мафію, мафіозний «кодекс честі» нерідко порушується: взаємні зради, доноси один на одного в поліцію, інтриги й внутрішньокланові розборки є типовими для всіх організованих злочинних груп та є великою підмогою для правоохоронних органів у їхній боротьбі з мафіозними структурами. Зокрема, масштабні арешти, які пройшли в США (в основному, в Нью-Йорку) в ніч на 20 січня 2011 року, були здійснені з широкомасштабним використанням інформації від заарештованих мафіозі, які погодилися співпрацювати зі слідством…

За іншою версією Омерта містить такі положення:

  • Є лише одна причина залишити організацію — смерть.
  • Кривдник одного члена організації ображає всю організацію.
  • Правосуддя вершить тільки організація.
  • Члени організації підкоряються голові організації беззаперечно.
  • Зрада карається вбивством зрадника та всіх його родичів. Під зрадою мається на увазі навіть вимовлення будь-яких слів у стінах в'язниці під час слідства.

Примітки Редагувати

Також ви можете ознайомитися з додатковою інформацією про мафію як явище:

Випадкова вікі