FANDOM

  • Прапор Третього Рейху
  • Герб Третього Рейху
  • Карта Третього Рейху

Третій рейх (нім. Drittes Reich) — неофіційна назва Німецької держави з 24 березня 1933 року по 23 травня 1945 року.

Етимологія назви Редагувати

Офіційна назва німецької держави з 18 січня 1871 року по 26 червня 1943 року — Deutsches Reich (Німецька імперія). Офіційна назва з 26 червня 1943 року по 23 травня 1945 року — Großdeutsches Reich (Великогерманська імперія). Німецьке слово «рейх» (нім. Das Reich) може перекладатися на українську як «держава», і як «імперія».

Історія Редагувати

Становлення державності Редагувати

Світова економічна криза 1929 року стала початком кінця Веймарської республіки. Вже влітку 1932 року кількість безробітних досягла 6 мільйонів. Політична ситуація в країні сильно радикалізувалася. Зростало число прихильників комуністичної партії Німеччини — на виборах 1932 року компартія отримала найбільший результат за всю її історію (з 1919 р. по 1933 р.) — 16,9 % голосів. У той же час посилення ролі компартії входило в протиріччя з інтересами великого капіталу. Проте зросла популярність і Націонал-соціалістичної німецької робітничої партії (НСДАП).

34-Prezident-Germanii-Paul-fon-Gindenburg-i-kancler-Adolf-Gitler

Гітлер стає канцлером Німеччини

У липні 1932 року націонал-соціалісти зібрали 37 % голосів — більше всіх інших партій. Але і цього не вистачало для того, щоб створити уряд. Тому були призначені повторні вибори на листопад 1932 року, на яких НСДАП отримала ще менше голосів — 34 %. Протягом 1932 року президент Гінденбург неодноразово пропонував Гітлеру увійти в уряд, у тому числі пропонував йому обійняти посаду віце-канцлера. Але він погоджувався тільки на пост рейхсканцлера, а також вимагав посаду рейхсміністра внутрішніх справ одного з членів НСДАП і собі як главі уряду надзвичайних повноважень. Тільки в кінці січня 1933 року Гінденбург погодився на ці умови Гітлера.

30 січня 1933 року Адольф Гітлер став рейхсканцлером.

Знищення політичних конкурентів Редагувати

Adolf-hitler--i287175-1200x630

Гітлер на зустрічі членів НСДАП

Частина інтелігенції бігла за кордон. За законом від 14 липня 1933 року всі партії, крім нацистської, були заборонені. Проте, активісти правих партій не тільки не були арештовані, але багато з них увійшли до складу НСДАП. Профспілки були розпущені і заборонені. Замість них було створено Німецький трудовий фронт на чолі з одним із соратників Гітлера, рейхсляйтером Робертом Леєм. Страйки були заборонені.

В кінці червня 1934 року Гітлер ліквідував вище керівництво Штурмових загонів СА на чолі з начальником штабу Ернстом Ремом, що вимагали «другої революції», соціалістичної за духом, і створення «народної армії». Гітлер звинуватив керівництво СА в зраді батьківщині і оголосив їх ворогами держави. У цих подіях, які отримали назву «Ніч довгих ножів», було ліквідовано чимале число неугодних нацистам людей, які не мали відношення до СА і його керівництва. Так був убитий колишній рейхсканцлер Курт фон Шлейхер і колишній заступник Гітлера по партії Грегор Штрассер. Завдяки закінченню Великої депресії, знищенню будь-якої опозиції і критики, ліквідації безробіття, пропаганді, яка грала на національних почуттях, а пізніше — територіальним надбанням, Гітлер збільшив свою популярність. Крім того, він домігся великих успіхів в економіці. Зокрема, при Гітлері Німеччина вийшла на перше місце в світі по виробництву сталі та алюмінію.

Передумови до світової війни Редагувати

Ui-54bdb3162651a5.38902647

Укладення договору про ненапад між Німеччиною і Радянським Союзом

У 1936 році був укладений Антикомінтернівський пакт між Німеччиною і Японією. У 1937 році до нього приєдналася Італія, в 1939 році — Угорщина та Іспанія.

9 листопада 1938 року стався погром євреїв, відомий під назвою «Кришталева ніч». З цього часу почалися масові арешти і знищення євреїв. У 1938 році до складу рейху увійшла Австрія, в жовтні 1938 року — Судети, а в березні 1939 — Чехословаччина. У 1939 році Німеччина уклала з СРСР Договір про ненапад та Договір про дружбу і кордони. Радянсько-німецькі політичні відносини дістали розвиток також у торговельній і військово-технічній сфері. У вересні 1940 року Німеччина уклала з Японією та Італією Троїстий пакт, до якого в якості нових членів країн «осі» потім приєдналися їхні союзники і маріонеткові держави. У листопаді 1940 року Німеччина запропонувала Радянському Союзу увійти в число держав «осі». Радянський уряд дав згоду за умови віднесення до сфери інтересів СРСР Румунії, Болгарії і Туреччини, проте ці вимоги були відкинуті німецькою стороною.

Третій Рейх і Друга світова війна Редагувати

World-war-2-soldiers-marching-5410

Перший наступ нацистських військ

1 вересня 1939 року німецькі війська вторглися у Польщу. Великобританія і Франція оголосили війну Німеччині. Протягом 1939-1941 років Німеччина розгромила Польщу, Данію, Норвегію, Люксембург, Нідерланди, Бельгію, Францію, Грецію, Югославію. 22 червня 1941 року Німеччина вторглася на територію Радянського Союзу і зайняла частину його території.

У Німеччині зростала нестача робочої сили. На всіх окупованих територіях велося вербування вільнонайманих остарбайтерів. На слов'янських територіях примусово проводився масовий вивіз працездатного населення. У Франції також здійснювався примусовий набір робітників, чиє становище в Німеччині було проміжним між положенням вільнонайманих та ув'язнених. Тим не менш, установка на невикористання німецьких жінок на виробництві продовжувала діяти, і вони лише в незначній кількості відволікалися від домашнього господарства. В той же час інтенсивно використовувалася привізна робоча сила. Так вже у серпні 1944 року в Німеччині в різних галузях господарства працювало близько 8 мільйонів іноземців. В промисловості їх число становило чверть від загальної кількості. Більшість (майже третина) — 2,5 мільйона були громадянами СРСР, 1,7 мільйона — поляки, 1,3 мільйона — французи, 600 000 — італійці. 2 мільйони працівників були військовополоненими та 650 000 — в'язнями концентраційних таборів, у більшості — євреями, які працювали у військовій промисловості. Близько половини працівників з Радянського Союзу і Польщі були жінками, середній вік яких був близько 20 років. Після поразки Німеччини значна кількість робітників було повернуто адміністрацією союзників на батьківщину, у тому числі Радянський Союз. В організації репатріації велику роль грав англійський юрист Дін (Dean), що став потім обвинувачем на Нюрнберзькому процесі, який сприяв перенаправленню мільйонів жителів Східної Європи в Радянський Союз.

На окупованих територіях було встановлено режим залякування. Негайно почалося масове знищення євреїв, а в деяких районах (головним чином, на території СРСР) — і знищення місцевого неіудейського населення в якості профілактики партизанського руху. На території Німеччини та деяких окупованих територіях зростало число концентраційних таборів, таборів смерті і таборів військовополонених. Методи терору, застосовувані німецькою адміністрацією на окупованих територіях, виключали можливість співпраці з місцевим населенням, викликали зростання партизанського руху в Польщі, Білорусії та Сербії. Поступово партизанська війна розгорнулася також на інших зайнятих територіях СРСР і слов'янських країн, а також у Греції та Франції. У Данії, Норвегії, Нідерландах, Бельгії, Люксембурзі окупаційний режим був м'якше, тому антинацистських виступів було менше. Окремі підпільні організації діяли також у Німеччині та Австрії.

013 3

Змову генералів

20 липня 1944 року групою генералів вермахту була зроблена невдала спроба антинацистського перевороту з замахом на Гітлера. Ця змова пізніше було названо «Змовою Генералів». Багато офіцерів були страчені, навіть ті, які мали лише непряме відношення до змови.

У 1944 році нестачу сировини стали відчувати і німці. Авіація країн антигітлерівської коаліції бомбила міста. Авіацією Англії і США майже повністю були зруйновані Гамбург і Дрезден . Через великі втрати особового складу в жовтні 1944 року був створений фольксштурм, до якого мобілізували місцевих жителів, в тому числі стариків та юнаків. Були підготовлені загони «Вервольф» для майбутньої партизансько-диверсійної діяльності.

Pogled-na-obvinitelnata-klupa-Nirnberski-procesi

Арешт уряду

7 травня 1945 року в Реймсі, був підписаний акт про беззастережну капітуляцію Німеччини, продубльований на наступний день радянської стороною в Берліні (Карлсхорст). 9 травня було оголошено днем припинення військових дій. Потім, 23 травня у Фленсбурзі було заарештовано уряд Третього рейху.

В серії ігор Mafia Редагувати

Міста цієї держави — Берлін і Дрезден згадуються в Mafia II газетярами Empire Times. Також вони скандують про боротьбу з Третім Рейхом та про його розгром.

Галерея Редагувати

Особистості Третього Рейху Редагувати

Куточки Третього Рейху Редагувати

П · О · Р Міста й країни
США Лост-Хевен  · Емпайр-Бей  · Новий Орлеан  · Беркланд  · Чикаґо  · Луїсвілл
Італія (Сицилія) Палермо  · Сан-Челесте  · Сан-Мартіно
Чехословаччина Брно
СРСР Ялта
Німецька імперія (Третій Рейх) Дрезден  · Берлін

Випадкова вікі