FANDOM

Чак Беррі (англ. Chuck Berry ; повне ім'я - Чарльз Едвард Андерсон Беррі; рід. 18 жовтня 1926) — американський співак, гітарист, автор пісень. Один з найбільш впливових ранніх виконавців рок- н- ролу.

Біографія Редагувати

1926-1954 Редагувати

Чак Беррі народився в багатодітній негритянської сім'ї середнього класу (батько був підрядником і дияконом баптистської церкви, мати — директором школи) і з дитинства захоплювався музикою. Він дав свій перший концерт у 1941 році, коли ще навчався в школі. У 1944 році, ще навчаючись у школі, Беррі з двома друзями, користуючись зламаним пістолетом, пограбував у Канзасі три магазини і викрав машину, за що всі троє були визнані винними в збройному пограбуванні і засуджені на 10 років позбавлення волі. У висновку Чак продовжував займатися музикою: він організував музичний квартет. Його звільнили достроково, коли йому був 21 рік. Беррі одружився на Теметте Тодді Саггс 28 жовтня 1948, а 6 жовтня 1950 у них народилася дочка Дарлін Інгрід Беррі. З початком сімейного життя він влаштовується на заробітки в Сент -Луїс — там він підробляв робітником на автомобілебудівному заводі, пізніше влаштувався косметологом в Poro College of Cosmetology. На зароблені гроші сім'я купила невеликий трикімнатний цегляний будинок на Уиттиер -стріт. На початку 50 -х, для додаткового заробітку, Беррі почав грати в клубах Сент -Луїса з різними місцевими групами. Саме в одному з них, він став виконувати кантрі, забарвлене блюзовими прийомами. Також навчався грі на гітарі у свого друга Айра Харріса. Це новаторське змішання стилів (кожному з яких була притаманна своя аудиторія, розділена за расовою ознакою) принесло йому місцеву популярність. У 1953 році Беррі сформував Johnnie Johnson Trio, з якого і почалася співпраця Беррі з Джонні Джонсоном. Незважаючи на те, що колектив грав в основному блюзові балади, багато критики зараховували їх стилістику до кантрі.

1955-1959 Редагувати

У травні 1955 року Беррі, за порадою Мадді Уотерса, вийшов на Леонарда Чесс, власника блюзового лейбла Chess Records. Той зацікавився гітаристом, причому саме його експериментами з кантрі, ніж його блюзом, на подив самого Беррі. 21 травня в студії фірми був записаний перший сингл Чака Беррі, Maybellene, що поєднував напір ритм- енд- блюзу і стилістику кантрі. Сингл був розпроданий тиражем більше мільйона екземплярів і зайняв 1 — е місце в американському хіт -параді у категорії ритм- енд- блюзу, а у вересні добрався до 5 рядки в головному національному хіт -параді США. Нашедший остаточно свій стиль, Беррі став випускати один за іншим хіт- сингли, що стали класикою рок- музики: Thirty Days (1955), Roll Over Beethoven (1956), Brown Eyed Handsome Man (1956), Rock and Roll Music(1957), Sweet Little Sixteen(1958), Johnny B. Goode(1958) та інші. Беррі як автор виділявся серед фігур раннього рок- н- ролу: тексти його пісень були свого роду невеликими історіями, повними несподіваних обертів та іронії, не дарма він був названий поетом рок- н- ролу. З 1958 року стали виходити і довгограючі пластинки співака; крім рок- н- ролу, вони включали також блюзові композиції, нерідко інструментальні. Беррі активно гастролював і взяв участь у зйомках двох рок- н- рольних художніх фільмів — Рок, рок, рок (1956) і Давай, Джонні, давай! (1959).

1959-1963 Редагувати

У самому Наприкінці 1959 Беррі виявився залученим в судовий розгляд, пов'язане з колишньою гардеробницею його сент- луісского клубу, яка займалася проституцією. У результаті судового розгляду Беррі був оштрафований на 5000 доларів і засуджений до 5 років тюремного ув'язнення. Він був звільнений достроково, провівши у в'язниці три роки. Поки Беррі перебував в ув'язненні, на Chess Records, проте, виходили пластинки музиканта. У 1960 році вийшов Rockin ' at the Hops, через рік був випущений New Juke — Box Hits.

1963-1969 Редагувати

Перерване кар'єра Беррі несподівано взяла реванш в особі британського вторгнення середини 1960 -х рр.. Кавер- версії пісень Беррі робили майже всі нові британські групи, включаючи The Beatles, The Rolling Stones, The Kinks, The Animals, The Yardbirds і інших. Беррі також повернувся до класичного рок- н- рольного стилю і записав у 1964-65 рр.. кілька альбомів і 7 синглів, два з яких увійшли до двадцятки національного хіт — параду США (No Particular Place To Go і You Never Can Tell; остання пісня придбала друге життя завдяки сцені фільму Кримінальне чтиво). Також записав сингл Nadine. У травні 1964 він здійснив успішний тур по Великобританії. Між 1966 і 1969 Беррі випустив п'ять альбомів на лейблі Mercury, в тому числі його перший концертний альбом Концерт в аудиторії Fillmore, в якому він був підтриманий групою Стіва Міллера. Він також зіграв декілька концертів у Північній Америці. У 1966 році співак перейшов на Mercury Records. Саме в цей час у творчості Беррі з'явилися нові нюанси: співак привніс елементи психоделії в свої виступи. На новому лейблі музикант перезаписав свої хіти і випустив два альбоми з новим матеріалом — From St. Louie to Frisco(1968) іConcerto in B. Goode (1969). Обидва вони не принесли комерційного успіху, так само як і сингли з них. Робота на Mercury Records була успішним періодом.

1970-1974 Редагувати

У 1970 році Беррі повернувся на Chess Records і записав кілька нових альбомів: Back Home (1970), San Francisco Dues (1971), The London Chuck Berry Sessions (1972), Bio (1973). Також було випущено кілька синглів, один з яких — My Ding -A -Ling (1972) — парадоксальним чином вперше приніс Чаку Беррі 1 — е місце в національному хіт -параді США, незважаючи на те, що це була напівжартівливій концертна кавер- версія. У 1974 році Беррі пішов з лейблу.

1975 — теперішній час Редагувати

Випустивши ще три студійні альбоми в 1974, 1975 і 1979 рр.., Беррі остаточно переключився на концертну діяльність, об'їздив з гастролями весь світ (до Росії Беррі приїжджав кілька разів). У 1979 році проти Беррі було заведено кримінальну справу за несплату податків. У результаті суд засудив Беррі до 4 місяців в'язниці і 1000 годин суспільно — примусових робіт. У 1986 році він був введений в національний Зал слави композиторів. У 1990 році вибухнув скандал: на Беррі подали в суд кілька жінок, що звинувачували співака в установці таємних камер спостереження в жіночих вбиральнях його власного клубу. Справа було вирішено не доводити до судового розгляду (імовірно Беррі виплатив 1,2 млн доларів позивачам). Співак досі щонеділі виступає по середах у своєму клубі Blueberry Hill в Сент- Луїсі і епізодично виїжджає в турне, в т.ч в рамках прощального світового турне музикант дав один концерт в Москві.

В Mafia Ⅱ Редагувати

Чак Беррі виконав пісні Nadine і No Particular Place to Go, які звучать на Delta Radio.

Mafia III Rolling Stones  · The Animals  · Джимі Хендрікс

Випадкова вікі